без служител – 13.11.2015-21.01.2016,
- Веселина Иванова – ГРАО-специалист от 22.01.2016г. – 02.05.2017
При назначаването си подписва длъжностна характеристика, че ще издава удостоверения и ще работи с национална електронна база. Но не. Някой смята, че шест месеца ще е само деловодител и касиер.
От 20.10.2016 – след 6-месечен изпитателен срок и още 4 месеца вече е длъжностно лице и има право да издава и подписва удостоверения, дотогава подписвани само от кмета:
От 16.01.2017 – след 12 месеца, вече има достъп до националната електронна база, която издава автоматично удостоверения, като до този момент всяко удостоверение се въвежда знак по знак, което е предпоставка за грешки:
На 02 май 2017 уволнена (в последствие възстановена от съда).
без служител – 03.05.2017-21.05.2017,
2. Теменужка Павлова – ГРАО-главен специалист от 22.05.2017 – 19.03.2018, доброволно напуснала.
без служител – 20.03.2018-01.07.2018,
3. Таска Димитрова – ГРАО-специалист от 02.07.2018 – 31.10.2018, освободена поради възстановяване от съда на специалиста от 2017г.
4. Веселина Иванова – ГРАО-специалист с решение от съда възстановена на работа от 30.10.2018. От 07.02.2019 (след повече от три месеца) е длъжностно лице отново, като вече ще може да подписва удостоверения (без код), а от 19.02.2019 може да прави справки в локалната база и да прави адресни регистрации, но няма достъп до националната база, което пречи за автоматизирано издаване с код на удостоверенията.
По времето „без служител“ единствен издаващ и подписващ нужните удостоверения и документи съм аз – кметът М.Станкова. Същото важи и по времето, когато специалистите са в изпитателен срок (вече три по 6 месеца, т.е. общо 18 месеца), още 4-5 месеца докато им се издаде заповед от район Панчарево, за да са „длъжностни лица“. През досегашните 42 месеца в кметството има второ длъжностно лице (освен кмета) само 6 месеца, а достъп до Национална база само 3 месеца.
Това е в „подкрепа“ на осигурените от Столична община за точност и бързина електронни бази, които са задължителни в длъжностната характеристика и в работата на ГРАО-специалистите. Тези специалисти трябваше до м.май 2016 да внесат всички данни за германци, но от края на 2015 досега кметството няма такава възможност. А тези електронни бази са източник на информация за много институции, нотариуси и служби.
Така кметът в кметството трябва да изпълнява две длъжности, да се товари с допълнителни задължения, за да не се разкарват германци да ходят до район Панчарево за всяко удостоверение и да не се товари район Панчарево с издаване на същите. Като в същото време изпълнява и задълженията на кмет. За кого е удобно това?!
До края на май 2019 все още няма Национална база данни в кметството, независимо от писмото на Столична община към район Панчарево за „предприемане на незабавни действия за предоставяне на достъп до регистрите на национално ниво“:
От 20 юни 2019 ГРАО-специалистът в кметството вече има възможност да издава автоматично удостоверения на гражданите с код.
От 25 юни 2019 и аз като кмет, имам възможността да издавам автоматично удостоверения на гражданите с код, т.е. четири месеца преди изборите. От кметовете в район Панчарево съм единствена с такъв достъп.
От 22 март 2021 съм сама в кметството, т.е. изпълнявам длъжността и на ГРАО-специалист.
5. От 12 април 2021 имаме нов специалист – Лилия Кюркчийска, която работи до 15 октомври 2021.
От 15 октомври съм сама в кметството, т.е. изпълнявам длъжността и на ГРАО-специалист.
След обявата:
„В КМЕТСТВО ГЕРМАН ИМА СВОБОДНА ПОЗИЦИЯ ЗА ГРАО-СПЕЦИАЛИСТ (СЕКРЕТАР КМЕТСТВО) ПО ЗАМЕСТВАНЕ ЗА ДВЕ ГОДИНИ.
ИЗИСКВАНИЯ: средно образование, без стаж.
ДЕЙНОСТИ: въвеждане/извеждане на документи, издаване на удостоверения, каса, адресни регистрации, призовки, писане на документи, работа със специализирани софтуерни програми, електронна поща и др.
ЗА КОНТАКТИ: в кметството тел. 02/992 8154.
6. От 01 декември 2021 ГРАО-специалист в кметството е Милена Кьосева до 08.09.2023г.
7. От 11.09.2023г. Веселина Попова се връща от майчинство и е ГРАО-специалиста в кметството.