МЕСТНИ ИЗБОРИ 2019г.:
ЗА МЕСТНИТЕ ИЗБОРИ 27.10.2019г.
От 02.09.2019г. до 12.10.2019г.
в кметство с.Герман
се приемат заявления
за гласуване по настоящ адрес.
ИЗИСКВАНЕ: регистрацията да е извършена най-малко
6 месеца преди изборния ден – т.е. преди 26.04.2019г.
За гласуване по постоянен адрес:
ИЗИСКВАНЕ: регистрацията да е извършена най-малко
6 месеца преди изборния ден – т.е. преди 26.04.2019г.
Ако е след 26.04.2019г. – гласуването ще е на стария постоянен адрес.
––––
РАЗЛИКАТА МЕЖДУ СЕЛО-ОБЩИНА И СЕЛО-РАЙОН-ОБЩИНА Е:
Виждам, че някои имат неяснота по отношение на тези термини. Като термин повечето хора казват община и на градската администрация и на районната и на селската, защото обслужването административно се осигурява от общината. Така е в по-големите градове и в София. В община София постъпват всички данъци и решенията се взимат от нея за 24-те софийски района. А районите разпределят полученото от голямата община и взимат решения за общо 33-те села около София, които нямат разпоредителни функции. При сегашното административно разпределение село Герман с 2500-те си жители сме част от район с десет села в голяма община с всичките последици от това.
За село Чавдар: „Състои се само от едно населено място – с. Чавдар. Населението е около 1100 жители – осмата най-малка община в Република България“. (от Уикипедия)
От 1991г. село Чавдар е едновременно и село и община, няма си по-висш разпоредител и се вижда как му се отразява това. Селото-община решава, получава и разпределя получените данъци. Село за завиждане. Доколкото зная във Франция всяко населено място е община и е с възможностите на село Чавдар. Във финансовия им отчет за първото полугодие на 2019г. се вижда, че разполагат с около 2 млн. лева за разходване само от собствени, не от европейски средства.
Заключенията трябва да са от ваши.
––––––-
Цитати, които смятам за подкрепящи дейността и животът ми:
- Разцветът на демокрацията зависи от енергията на гражданите, подхранвана от свободен обмен на идеи, информация, мнения, мисли…
- Демократичното общество се нуждае от усилията на граждани, приели неизбежността на конфликтите и необходимостта от търпимост.
- Демокрацията се крепи на грамотното, добре осведомено гражданство, чиито достъп до най-широка информация му дава възможност да участва пълноценно в живота на обществото.
- Често се смята, че е достатъчно да се протестира или да се отправи предизвикателство и тогава другата страна (или властите) някак си „ще оправят нещата”. Традиционните революции винаги са били негативни: определям враг и се боря, за да го победя. Време е да градим планове за позитивна революция, в която няма врагове, а структури, които правят нещата по-добри. Едуард де Боно
- Конструктивното мислене ни позволява да сглобим нещата и да постигнем желаното. Не става дума за премахване на проблема, а за конструирането на решение. Едуард де Боно
- Невежеството поражда апатия.
- Има пет вида хора:
-
-
които правят нещо;
-
които мислят, че правят нещо;
-
които гледат какво става;
-
които се чудят какво става;
-
които не са разбрали, че нещо е станало.
-
–––––
13.02.2019 за 10.03.2019 по повод Сирни Заговезни:
Сирни Заговезни!
Ден за прошка!
За да освободиш другия и себе си.
И аз ще го направя.
Ще започна с един човек, на когото сигурно не му е лесно от свършеното досега:
-
преди ноември 2015 работих усилено и бях с най-добри оценки за работата си като ГРАО-специалист, но след като се обявих за кандидат-кмет на Герман, този човек, районен кмет, ме наказа дисциплинарно, опита се и да ме уволни дисциплинарно, защото съм свършила голям обем работа с Базата и когато след балотажа нямах достъп до работното си място, ме уволни дисциплинарно, 17 часа преди клетвата ми вече като кмет;
-
не прие избора през 2015г. на 61% (610/1000) германци, гласували за мен и не прие избора през 2015г. на 55% (500/900) германци, гласували за него;
-
прие цялостното изнасяне на кметското обзавеждане през 2015г., дарено на кмет-Герман;
-
4-та година назначените от него ГРАО-специалисти в кметството (вече четири) не им позволява да са длъжностни лица и да имат достъп до Базата за издаване на удостоверения, “осигури” в кметство-Герман само аз като кмет да подписвам всички удостоверения и то без да имам достъп до Базата и ежедневно блокира обслужването на германци, когато изпълнявам задълженията си извън кметството или съм на срещи или в отпуск, за болнични не става дума;
- уволни дисциплинарно първият ГРАО-специалист (млад и енергичен човек в началото на трудовия му стаж), съдът я възстанови след 1,5 години ходене по дела с разходи (районът и тях възстанови);
-
не спазва разпореждане на МРРВ за даване на достъп до Базата в кметство-Герман;
-
стопира изпълнението от кметство-Герман на Наредба на Столична община за ГРАО-дейност, чийто краен срок беше май 2016;
-
не отговаря на голяма част от докладите ми;
-
закриля “дейността” на читалището в Герман чрез служителите си: приема план, отчет и финансиране за дейността на читалището без подпис на кмет-Герман и призна 2018г. отчетно-изборното събрание на читалището, проведено без законовото обявяване из селото, провело се вечерта в заведение като празник на читалището и читалищното настоятелство било преизбрано за следващите три години;
-
възбуди от 2017г. прокурорско разследване за дейността ми, която съм вършила съвместно с района и която беше в защита на германци и като опасност (премахване на много опасни и стари тополи в дерето към рибарника над гробищата) и като удобства за германци (гробищна чешма, спирконавесни стени и пейки, изграждане на канал заради наводняване по ул.Хр.Смирненски, подготвен тротоар за асфалтиране по Патриарх Герман 73-81, доплащане за реновирането на паметника, портрет на Васил Левски за училището, дребни ремонти в кметството, всичко това за 1500 лева взети от тополите на Герман, без районът и Столична община да имат разходи). Още при многобройните разпити ме обвиниха, че както всички кметове така и аз съм крадяла и че държавата е вече срещу мен;
-
това са някои от основните, част от многото никому ненужни спънки.
Този човек се постара да събере много съчки, за голяма клада, но огъня прехвърля на другите.
Можеше да е различно. Германци можеха да видят, че се работи с “различни“. Тогава нямаше да ги има горните изброявания. Един работен човек, за какъвто се имам, може да се използва без да се налага убеждаване, стига да е в полза на германци.
Трудно е, но се опитвам да простя. Хора сме и грешим. Прощавам и моля за прошка от германци, защото:
-
приех насериозно начина за доказване на педагог, районен кмет във втори мандат и приех като предизвикателство спънките преди и след избирането ми;
-
оставих се да ме води работата, без да отчитам натоварването;
-
не малко германци бяха привиквани на разпити по прокурорското разследване за работата ми;
-
не допуснах, че и СО няма интерес работата в кметство-Герман да върви;
-
не съм “човек-перде” и всеки проблем на някой друг е и мой, независимо кога и как мога да реагирам;
-
не съм от вписващите се в различни схеми, защото фирмите трябва да работят и не са длъжни да покриват многото несвършени общински дейности;
-
не ми тежи да върша и не малко читалищна дейност, която да отчитат като своя (това могат – това правят);
-
от време на време се поддавам на умората, а има толкова много работа;
-
мога да понеса, че от месечните ми 1200 давам за поддръжка и ползване на лична кола за служебни цели, служебни разходи или за празници на селото, както и „бонусът“ ми от негласуващи хора на избори и изискващи след това или ядосани хора от несвършената десетилетия общинска работа;
-
не ми тежи, че поръчах платен от мен сайт за селото, който ми отнема не малко време, за да са информирани германци за дейностите в селото;
-
не пестях време и сили, за да изготвя и спечеля спортен проект през 2016г., оценен високо и наравно с проектите на три района в Столична община, но се отказах защото парите бяха дадени в района и трябваше негов подпис всеки месец;
-
с удоволствие се срещам вече пет години всеки месец с възрастни германки, за да записвам в клипчета техните ритуали, гозби и спомени;
-
удовлетворението ми е от всичко свършено, въпреки пречките.
Но ще могат ли германци да простят липсата на реакция от районния кмет:
-
когато 2015г. вече като избран кмет ме нападна яростно в нощта на балотажа група германци, на които не обясни, че в изборите може и да не бъдеш избран;
-
когато се продаваше 2016г. кантона на Напоителни системи над езерото, чието неподдържане застрашава Герман, Младост, Дружба…;
-
когато 2018г. се спря маршрутката в Герман и Лозен, но само германци трябваше да чакат по спирките два месеца в снега;
-
когато се построиха нови сгради на детска градина и училище 2015г., и на третата година отесняха;
-
когато продължава всеки ден да се застрашава живота на германчета пред новите училище и детска градина;
-
когато се изоставя сградата на старото училище, толкова нужна за културния, образователен и активен живот на всички жители в селото;
-
когато не се планира втора детска площадка в другия край на селото при 420-те ни деца;
-
когато тинейджърите нямат площадка и свое място;
-
когато не се пуска ток в обредната къщичка в гробищния парк;
-
когато не се съдейства за изграждане на канализация в селото;
-
когато не се асфалтираха улици в Герман 2016г. и в следващите години количеството кв.м. са колкото всяка година в последните 15 години – най-много 1500 кв.м., т.е. трохи в сравнение с необходимите, както и в сравнение с другите села в района?
П Р О С Т Е Т Е!
––
Преписах отговори на горния текст, без да коментирам:
На 14.02.2019 от А.Василев – жител на Герман:
„Пиша Ви с голямо уважение. Не ви познавам лично, но съм сигурен в моята преценка, че вие сте страхотен професионалист и добър човек. Виждам, че правите всичко възможно да подобрите нашето село във всяко едно отношение. Да, писал съм ви за някои проблеми в селото, но това не значи, че не ви оценявам за желанието ви да подобрите нещата в селото. Направо ви съчувствам за ситуацията, в която се намирате „сама срещу всички“. Въпреки, че нещата не се случват както всички ние искаме, имате моята подкрепа. Защото знам, че някои неща не зависят от вас. Съжалявам само, че няма граждански инициативи, които да ви бъдат от полза. Ние гражданите също имаме вина, че стоим безмълвни, Простете! Аз Ви прощавам! Желая Ви успех!“
На 18.02.2019г. от Наталия Александрова – кмет на Пасарел:
„Уважаеми германци, Словото за „прошка“ на Вашия кмет е опит за манипулиране на истината и имайки предвид, че 2019г. ще има два избора – европейски и местни – може би началото на предизборната борба. Като кмет на съседно село и кметство от район Панчарево ще си позволя да оборя само част от неистините за работата на кметствата в района: 1. Когато човек иска да работи честно, никой не може да го спре – дори кмет на района. 2. Кметът на района няма една торба с пари и на кой му е по-симпатичен да раздава повече. Има правила: Като служител, който работи 8 години в кметството преди да стане кмет, би трябвало г-жа Станкова да е наясно с правилата на работа – кметство – район – община. Когато нещо искаш да се случи в кметството, се уведомява най-напред кмета на района, решава се какво да се прави, и ако може да се реши на ниво район – се решава. Ако не – се продължава нагоре – към Столична община – дали само кмета на селото, подплатен необходимите документи и аргументи, или заедно с кмета на района, ако е необходимо и със специалисти от района. След това, ако е наложително се стига и до министерство. Това е пътя по който се върви, за да се случват нещата – средства, ремонти, строителство и т.н. Има определен бюджет, който се изпълнява. И при нарушение отговорност носят кмета и гл.счетоводител на района. 3. Аз, като кмет също искам асфалтиране – на почти цяло село. Всяка година давам справка за повече от 5000 км.м. И моите хора са по-важни от Вас. Щото става въпрос за моето село и моите хора. Но средствата са ограничени. Ние, в район Панчарево сме 10 села. И всички имаме спешна нужда от асфалтиране. Колегите също работят и влагат огромни усилия за различните дейности в населените им места. Но тук също има ПРАВИЛА: Разпределя се по брой население, брой улици, при по-големи кръпки се следи за сменен водопровод или други аварии. Кмета няма лично отношение към това или онова село или към определен кмет. За района всички са важни. Всяка година се правят заявки, справки, всеки кмет защитава исканията си и когато се определи общия бюджет за асфалтиране се разпределя по села. В края на годината се прави отчет в района. Информацията не е тайна. За Ваше сведение през 2018г. на село Пасарел са асфалтирани 727 кв.м. Така се разпределя и БЮДЖЕТА по всички пера – детски площадки, гробищни паркове, канали и др. Включително и заплатите на кметовете са определени според население, натовареност, площ и т.н. Простете и на мен… 4. Относно споменатия спортен проект за 2016 – е от 2017г. Тогава кметство Пасарел също кандидатства със свой проект. И през 2018г. също. Т.е. кметство Пасарел има два спечелени проекта на ПИСТ-СО. За секунда не съм срещнала пречка относно финансирането и плащанията по изпълнените дейности. Изпълнила съм проектите заедно с училището и читалището. И колегите от района само са ми помагали и съдействали – на 200% вкл. кмета на района. И съм благодарна за възможността да работя по тези проекти. И ако г-жа Станкова не знае /за 11 години, ако не е разбрала/, че кметствата нямат самостоятелен бюджет и не са разпоредители с бюджета, поне да Ви го кажа на Вас: Има проекти, по които кметствата могат да кандидатстват, но средствата се отпускат и се отчитат през района /т.е. район Панчарево/, а след това в Столична община. Това са програми на Столична община и Европейски проекти. Няма закон или правила, по които средства по проекти да се превеждат на лична сметка на физическо лице. Дейностите се извършват с мониторинг на финансиращата организация, отчитат се по реализирани събития и дейности, а определения бюджет се отчита по всички касови и счетоводни правила и до стотинка. Това са пари на данъкоплатеца, и няма кой да ни разреши да ги искаме за едно, да ги харчим за друго и да няма отчетност. Това не е прищявка на кмета на района. Това са правила, това е законност. Защото, дори и кмета на района да не е кандидатствал по определен проект, той и главния счетоводител са отговорни за правилното разходване на средствата. Защото е длъжен да спазва „финансова дисциплина“. И за да не влизам в повече подробности относно личните нападки и неистини, ще кажа, че когато искаш да си кмет на кметство в Столична община има две страни: едната е да работиш добре с хората в населеното място, втората е: да работиш добре с колегите си в кметството, района и общината: тук правилната дума е „екипност„. Не можем за несвършените си дела да обвиняваме всички около нас, да говорим неистини и да манипулираме общественото мнение. Не е честно за хората, живеещи в нашите населени места, независимо за кой и как са гласували. Наталия Александрова – Кмет на кметство Пасарел Простете германци на Вашия кмет, но преди да повярвате във всичко написано, проверете за истината!…“
–-
На 19.02.2019 от районен кмет:
„По повод писанията на г-жа Станкова – кмет на с.Герман, предоставям на вниманието на всички жители отворено писмо от кмета на район Панчарево. Време за прошка – открито писмо до г-жа Маргарита Станкова и жителите на с.Герман. По повод публикуваните писма от г-жа Станкова – кмет на с.Герман и след като вече са преминати всички граници на колегиално работно отношение и години наред продължават злобните нападки и фалшива информация относно дейността на администрацията на район Панчарево, като кмет на район смятам, че е крайно наложително да взема отношение по тях. Ще започна с есента на 2015 година, когато един главен специалист по административно-информационно обслужване – Маргарита Станкова беше избрана за кмет на кметство Герман. Изборът е на хората. Добрата оценка за работата й като специалист е получавана от г-н Божидар Зашев, който държеше и разчиташе на лоялността на г-жа Станкова, а аз като районен кмет утвърждавах нейните оценки. Г-жа Станкова се оплаква, че е уволнена дисциплинарно от заеманата длъжност преди избирането й за кмет и не е допускана на работа в кметството. Съгласно КТ, когато някой служител не се явява на работа повече от три последователни дни без уважителни причини, се наказва дисциплинарно. За Ваше сведение, не съм Ви уволнил аз, защото не бях встъпил в длъжност. В същата тази година, след направена проверка по всички кметства относно издадени удостоверения за наследници, приходи от платени такси и др., районната администрация установи, че г-жа Станкова като длъжностно лице е влизала в програмата нерегламентирано, без нужните заявления от жителите против всякакви правила, без искане и разрешение на хората с.Герман повече от 7100 пъти, което е повече от 3,5 пъти от жителите, включително и децата, като е проверявала личните данни на хората, техните роднински връзки – на бащи, майки, сестри, братя, деца в гр.София и страната. Без да даде смислено обяснение за какво е използвала информацията: за съставяне на личен архив или за други нужди са използвани тези данни. По тази причина г-жа Станкова беше наказана дисциплинарно и дължи обяснение пред всички жители на с.Герман – за какво е използвала тази информация. Тя е единственият кмет, който настоява да бъде предоставен лично на нея достъп до база данни. УВАЖАЕМИ ЖИТЕЛИ НА с.ГЕРМАН, още тогава спрях достъпа на г-жа Станкова и казах, че достъпа й е отказан поради неправомерното използване на личните данни на жителите на селото. Абсурдни и смехотворни са твърденията, че по мой сигнал през 2017г. е възбудено прокурорско разследване, че съвместно с района са премахнати опасни и стари тополи и с парите, получени от тях, са изградени чешми, спирконавеси, пейки, асфалтиране, паметници и т.н. Истината е, че прокурорското разследване е по сигнал от жители на Герман, затова, че г-жа Станкова като действащ кмет е подписала договор за премахване и продажба на добитата дървесина, като частно лице. Парите са получени в брой като кмет, срещу подпис и печат на кметство Герман и сложени в личния й портфейл, без да се отчетат счетоводно в касата на района. И аз и служители на администрацията бяхме привикани на разпит и давахме обяснения за некомпетентните и незаконни действия от страна на КМЕТА НА ГЕРМАН. Г-ЖО СТАНКОВА, Твърденията Ви, че сумата е вложена в благоустрояването на селото са неверни. Обяснете на хората и разследващите, не злоупотребихте ли със служебното си положение и задължение като КМЕТ? Като кмет на кметство Герман би трябвало да знаете, че народно читалище „Св.Иван Рилски 1906“, на основание чл.16 и чл.14 от Закона за народните читалища се управлява от читалищно настоятелство и председател на същото, които са избрани на общо събрание. Кметът няма ръководни функции при управляването му и не може да „закриля дейността му“, а е длъжен да помага и съдейства за развитието на читалищната дейност. За Ваше сведение през 2018 читалище „Св.Иван Рилски 1906“ е едно от малкото, които са спечелили проект „Библиотеките, съвременни центрове за четене и информираност“, с помощта на който бяха закупени много нови книги. Вие сте единствения кмет, който не работи с читалищното настоятелство и не подпомага дейността им. Учудвам се, че като кмет на с.Герман не сте запозната или не искате да знаете какво е извършено. Искам да Ви припомня част от нещата, които се направиха през годините, за да може да влезе в отчетите Ви като извършено от Вас: 1. Построяване на нова сграда на детската градина, обявена за „Сграда на годината“. 2. Постояване на нова сграда на 84 ОУ. 3. Изграден транспортен достъп в премостване над напоителен канал. 4. Укрепване на старата сграда на училището. 5. Укрепване и ремонт на здравната служба. 6. Изграждане на нова детска площадка. 7. Изграждане на велоалея с улично осветление. 8. Направа на прогледна ограда, ремонт и разширение на гробищния парк. 9. Изготвяне на РПИП за изграждане на канализация, което е на етап приемане от СОС. И много други дейности, извършени през последните 10 години по всички направления по поддържането и облагородяването на селото. Направеното е обобщено по години и направления и е предоставено официално в кметство Герман. Надяваме се, отчетът да бъде качен на частния Ви сайт, за да бъде информирано местното население. В случай, че нямате желание за качване на информацията, тя ще е достъпна в сайта на район Панчарево, секция – с.Герман. ГОСПОЖО СТАНКОВА, налице е Вашата неинформираност, но аз съм убеден, че жителите на село Герман, които много уважавам, са далеч по-запознати с постигнатото през тези години. За тях не е тайна, че с много труд и усилия и съвместна дейност с родители и жители на селото успяхме да реализираме посоченото по-горе и ще продължим да работим, както досега. И се надявам, че никой няма да злоупотреби и използва постигнатото за отчет на работата си за последните четири години. В така наречения от Вас личен сайт, който използвате за нападки и лъжи, се хвалите, че сте закупили „със спестени средства личен автомобил за служебни цели“, което е от голяма полза за всички жители на с.Герман. Обяснете на германци защо след като сте спечелила Спортен проект през 2017 се отказахте да го осъществите с оправдание, че искате средствата да бъдат преведени по посочена от Вас лична банкова сметка? Вие самата пишете, че средствата са отпуснати в район Панчарево и се отказвате поради факта, че се изисква отчетните документи да бъдат представени в счетоводния отдел на района. Учудващо е, че един дългогодишен служител в администрацията като Вас не познава /или не иска да познава/ нормативните документи, с които боравим ежедневно и които са основа при изпълнение на служебните ни задължения. Или може би това е целта Ви, да заблуждавате и да пускате невярна информация към населението с цел да се обезсмисли работата на цялата администрация и да се очернят и кметовете на населените места. Би трябвало да поискате прошка и от тях. Преди настъпването на този светъл християнски празник, когато хората взаимно си прощават и продължават напред, Вие успяхте да опорочите и него, с Вашите лъжи и оправдания за несвършената работа. За разлика от Вас, всичко което изложих до тук, не са празни приказки, а факти и документи, заведени в деловодната система районната администрация. АЗ ВИ ПРОЩАВАМ за изречените лъжи, но трябва да поискате прошка и от жителите на с.Герман, които продължавате да лъжете и подвеждате! КМЕТ НА РАЙОН ПАНЧАРЕВО: ДИМИТЪР СИЧАНОВ.“
Удебелила съм местата, които могат да се изясняват, но спирам. Това са думите и стилът, с които се работи „екипно“ и „по правилата“.
И девет месеца по-рано, с всички мои „действия“ дотогава:
–––––-
Без коментар:
https://m.dnes.bg/sofia/2019/02/18/na-pohod-v-pamet-na-nikola-krushkin-cholaka.402467
––––––-
Относно правата по закон и реалните възможности за действия на кметовете на кметства в район на Столична община:
Моите коментари от моя опит като кмет на кметство в район:
ЗАКОН ЗА МЕСТНОТО САМОУПРАВЛЕНИЕ И МЕСТНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
В сила от 17.09.1991 г. Отразена деноминацията от 05.07.1999 г. Обн. ДВ. бр.77 от 17 Септември 1991г., …., изм. ДВ. бр.53 от 27 Юни 2014г.
Глава пета. КМЕТОВЕ И ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ
Чл.46. Кметът на … кметство:
т.1.: „изпълнява бюджета на общината в частта му за кметството“. – Не е обявяван или изписван бюджет за кметство Герман от районния кмет.
т.2: „организира провеждането на благоустройствени, комунални и други мероприятия“. Няма право да организира, защото е свързано със сключване на договори. Кметът на кметство може да подаде доклад за нуждата от такива мероприятия, а районния кмет да реши дали, кога и кой да го организира или реализира.
т.3.: „отговаря за стопанисването на определени от общинския съвет обекти на общинската собственост“ – тези сгради все още се водят в списък, подписван от кмета на кметство, но при необходимост от дейности по тях се повтаря т.2.
т.4.: „назначава и освобождава служителите от общинската администрация в … кметството, които подпомагат неговата дейност, в съответствие с утвърдената численост и структура“. Няма право. Всяко назначаване и освобождаване е само от районния кмет. След решение на СОС за структурата в район Панчарево от началото на 2016г., в кметствата в района няма други служители освен кметовете. Другите служители и техните задължения по кметства се решават единствено от районния кмет.
т.5.: „приема мерки за подобряване и възстановяване на околната среда и организира охраната на полските имоти“. Няма право да приема мерки дори и при опасност за хора, тъй като липсва бюджет. Не може да организира охрана, защото не може да назначава. Пак пише доклад и ако районния кмет реши… (т.4).
т.6.: „води регистрите на населението и за гражданското състояние и изпраща актуализационни съобщения до ЕСГРАОН“. Остаряло, защото вече се работи само с електронни бази. Кметът на кметство все още е с права на длъжностно лице, задължено да издава удостоверения на граждани и юридически лица, но няма достъп до базите, както и специалиста в кметство, тъй като разрешението е оставено на районния кмет, без да го контролира никой. А той назначава ГРАО-специалист с нужната длъжностна характеристика, но става такъв едва след изтичане на 6-месечен изпитателен срок и още други срокове, и други …
т.7.: „осигурява извършването на административни услуги на физически и юридически лица“. Само при осигурени от районния кмет: техника, служители и достъп до електронна база.
т.8.: „осигурява спазването на обществения ред; има правомощията по чл. 70, 72, 80, 81, 83, 85 и 87 от Закона за Министерството на вътрешните работи, на съответната територия до пристигане на полицейския орган“. С голи ръце и ентусиазъм да спре кражба, моторист или кола с превишена скорост?
т.9.: „организира и ръководи защитата на населението при бедствия и аварии“. Да не се случва.
т.10: „представлява кметството пред населението, пред обществени и политически организации и пред други райони или кметства“. Да е боксова круша за нерешените от по-високите нива проблеми.
т.11: „организира изпълнението на актовете на общинския съвет и на кмета на общината, отнасящи се до територията и гражданите на кметството“. Независимо дали са обсъждани в населеното място? Както договорът с почистващата фирма: многогодишни проблеми с почистване, съдове за смет, сметоизвозни коли, едрогабаритни, сгурия, зелена маса, миене, машинно метене…? Както високите такси в гробищния парк. Както и неосведомяването на кмета на населеното място от фирми, които влизат, работят в селото както решат, без подпис от кмета и после хората негодуват срещу него.
т.12. (нова – ДВ, бр. 63 от 2007 г., в сила от 03.08.2007 г.) „изпълнява функции, възложени му от кмета на общината“. Възлага му да е длъжностно лице, за да издава по изключение удостоверения, но не му дава достъп до Национална база, за автоматично, вярно и бързо издаване.
(2) (Нова – ДВ, бр. 69 от 1999 г., в сила от 03.08.1999 г., изм. – ДВ, бр. 69 от 2006 г.) Правомощията на кмет на кметство в населеното място, което е административен център на общината, се изпълняват от кмета на общината.
(3) (Нова – ДВ, бр. 69 от 2006 г.) „Кметът на кметство могат да участват в заседанията на общинския съвет с право на съвещателен глас. Те се изслушват задължително при обсъждане на въпроси, отнасящи се за кметството“. Ако бъде информиран. Напр. за таксите в гробищните паркове… и други въпроси.
(4) (Предишна ал. 2 – ДВ, бр. 69 от 1999 г., в сила от 03.08.1999 г., изм. – ДВ, бр. 69 от 2003 г., в сила от 27.10.2003 г., предишна ал. 3 – ДВ, бр. 69 от 2006 г.) На кметовете на райони и кметства могат да бъдат възлагани и други функции със закон или друг нормативен акт, както и с правилника по чл. 21, ал. 3 в зависимост от конкретните особености на общината, районите или кметствата.
Т.е. 11 точки от 12 в този закон са отнети от възможност за изпълнение, независимо от желанието на кмета на кметство. Обезсмисля се Закона за Местното Самоуправление и Местната Администрация в частта „МЕСТНО САМОуправление“ и „местна администрация“, реалното е: централизирано управление и централна администрация. Обезсмисля се клетвата на кмет на кметство: „да се ръководя от интересите на гражданите на Столична община и да работя за тяхното благоденствие“. Ако си позволиш да го правиш – отиваш на прокурор или за превишаване на правата си или за нещо друго.
Това са моите коментари от моя 3-годишен опит като кмет на кметство в район и 10-годишен стаж в кметство в район.
–––––––
На базата на горните констатации, смятам за важно да се наложи един от вариантите:
- ПЪРВИ ВАРИАНТ: Административно да бъде както е във Франция – всяко населено място да е община, т.е. със собствени приходи от данъци и такси, със собствена администрация. Хората от населеното място да решават какво ще им е приоритет за следващите години.
- ВТОРИ ВАРИАНТ: Селата около София (33 на брой) имат своите многобройни различия от жилищните комплекси (състоят се от отделни къщи, малки улици, градини със зелени отпадъци, хоризонтално развитие на инфраструктурата). Почистването, асфалтирането, канализацията са различни. Административно, ако тези села са в отделен район, т.нар. „СЕЛСКИ“, биха си решили много от проблемите. Ще могат да участват в селски проекти самостоятелно, сметопочистването ще може да е различно, ще има условия да се взимат специфични решения за всяко населеното място. Всеки кмет на населено място ще е второстепенен разпоредител със средствата за населеното място, с отделна банкова сметка и ще комуникира с администрацията на този „Селски“ район. Обслужващите служители (счетоводители, служители подготвящи проекти и др.) за удобство на всички села ще са в центъра на София, а останалите – по места (ГРАО, технически, еко-). Ще бъде подкрепено електронното обслужване. По този начин ще се намали и общата администрация, ще се облекчат и районните администрации, към които сега са селата. Ще се засили самоуправлението.
–––––––
Самоунищожаваме се.
Достатъчно дълго се оставихме да боледуваме. Даваме различни имена на положението си, залъгват ни, самозалъгваме се. Блокираме се сами с многото държавни функции, както раковите разсейки блокират болното тяло. Можем да продължим с инерцията, но се знае изхода на болно от рак тяло.
Ако включим мисълта си може всеки сам да успокои емоциите си, да поеме въздух, да се огледа, да види младите хора, да избере да не бъде ракова клетка (работеща единствено за себе си).
Да приемем опростено.
В едно здраво тяло процесите протичат без да ангажират мисълта на човек. Организмът действа сам за собственото си наблюдение, оценка, организиране, действие и съхраняване, т.е. инстинктивно. Всички органи действат синхронизирано, във взаимна полза на цялото тяло. Едва след нарушаване на някой процес възниква болката и се иска помощта на мисълта, за да се коригира и възстанови инстинктивното здраве.
Да направим аналогия между функционирането на човешкото тяло и функционирането на държавата.
Естественият процес в държавата трябва да е същият – да наблюдава, оценява, организира и действа за съхраняване на общото благоденствие. Но за разлика от самоорганизираната система на човешкото тяло, държавата в момента не действа така. Позволила е на партии да я изместят в държавните й функции. А те действат като ракови клетки, за себе си.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ: Основната корекция да понесе Закона за партиите.
Партиите след регистрация да се вместят в собствените си функции – да предлагат политики и каузи за близкото бъдеще. Да предлагат посоката, в която обществото може да се развива и която обществото би избрало. И така както за всяко работно място се иска кандидата за своя сметка предварително да се е обучил и подготвил, така и партията за своя сметка да подготви и предложи политика за следване. Ако каузата й се приема от повече хора, те ще работят доброволно за тази партия, ще й набират и даряват средства (и сега има такива примери).
Едва след като обществото избере политиката на определена партия, партията става действаща. Дава й се държавна субсидия, за да назначава сътрудници, които имат право по сигнали на граждани, да проследяват дали държавните структури следват вече избраната им политика. Само те да са партийните сътрудници. Партията да няма право да назначава никой друг. Защото партията е от политици, а не е трудова борса за различни по ранг и професии специалисти. Така ще се спре преструктурирането на всеки четири години на държавната администрация и ще се спрат партийните кариеристи. При ходатайство от конкретен сътрудник – партията го уволнява.
Държавата да назначава своите структури, министри, чиновници, кметове и т.н. с явни конкурси, на професионална основа, без компромиси, с по-малка численост, за да носят истинска отговорност, а и за по-добро заплащане. С непрекъснат контрол и твърди принципи за всичко и всички. И Народното събрание също трябва да е от професионални законотворци, които да следват приоритетите на обществото и избраната политика.
С промяната по този начин в Закона за партиите ще се позволи:
-
партията да получи нужната й тежест и уважение в обществото;
-
основните държавни органи ще преосмислят структурите си и ще имат свободата да търсят кандидати с доказани професионални и организационни качества;
-
така ще се премахне паниката и ще се върне активността на сега блокираните структури.
Идея от 2014г. на М.Станкова
–––––––
За да сме реалисти и да не приемаме страха, с който ни обработват.
http://clubz.bg/77483-ne_bylgariq_nqma_da_izchezne
Затова е нужна промяна! Ако видят младите малко разум, ще е друго.
–––––––
Имаме минало, което ни оправдава, но бъдещето на младите дали ще може?
–––––––
В архива на кметство с.Герман има „Строителна програма 1985-1990“ от кмета по онова време:
- „Училище“.
- „Канализация“.
- „Проект за реконструкция на главната улица с отводнителен колектор и плочници“.
- „Проект и направа на парно отопление за читалище, училище, кметство…“.
- „Телефонизация“.
- „Подпорна стена ул.17, ул.Христо Смирненски“.
- „Художествена галерия на н.х.проф.Васил Стоилов“.
- „Закриване на канала над селото“.
- „Подпорна стена ул.3, ул.Трети март“.
- „Ремонт на кметството“.
- „Ремонт на покрива на Здравната служба“.
- „Направа на 3бр. гаражни врати на клетките на детската градина“.
- „Бордюри, шосировка и асфалтиране част от ул.22 и ул.23, ул. Незабравка и Дружба“.
- „Изграждане на нов трафопост ул.7, ул.Иглика“.
- „Покриване на дерето на ул.Старата чешма и Топола“.
- „Отрязване на дървета пред училището“.
- „Ограждане на мивката на СБА“.
- „Шосировка и бордюри на ул.29, ул.Хан Аспарух“.
- „Озеленяване ската на ул. 7, ул.Иглика“.
- „Озеленяване и посаждане на дървета на пътя от селото до стената на езерото“.
- „Проект за нов магазин 1001 стоки на терена, подлежащ за отчуждаване в центъра на селото…“.
- „Продължение на водопровода на ул.32, ул.Искър“.
- „Изграждане на пасарелка на р.Искър“.
- „Озеленяване терена до гробищата“.
- „Проект за нова търговска сграда до пощата“.––––––––––
От всичките 25 точки в следващите 33 години са:
– ОТПАДНАЛИ 7 точки или 28%:
- „Изграждане на нов трафопост ул.7, ул.Иглика“.
- „Ограждане на мивката на СБА“.
- „Озеленяване ската на ул. 7, ул.Иглика“.
- „Озеленяване и посаждане на дървета на пътя от селото до стената на езерото“.
- „Проект за нов магазин 1001 стоки на терена, подлежащ за отчуждаване в центъра на селото…“.
- „Озеленяване терена до гробищата“.
- „Проект за нова търговска сграда до пощата“.
– РЕАЛИЗИРАНИ преди 2005г. са 7 точки или 28%:
- „Телефонизация“.
- „Подпорна стена ул.17, ул.Христо Смирненски“.
- „Подпорна стена ул.3, ул.Трети март“.
- „Направа на 3бр. гаражни врати на клетките на детската градина“.
- „Отрязване на дървета пред училището“.
- „Продължение на водопровода на ул.32, ул.Искър“.
- „Изграждане на пасарелка на р.Искър“.
– РЕАЛИЗИРАНИ след 2005г. са 3 точки или 12%:
- „Училище“ – с проект от 2010 и строеж до 2015г.
- „Ремонт на кметството“ – реализирана 2008г.
- „Ремонт на покрива на Здравната служба“ – реализирана 2010г.
– НЕДОВЪРШЕНИ и НЕРЕАЛИЗИРАНИ са 8 точки или 32%:
- „Канализация“
- „Проект за реконструкция на главната улица с отводнителен колектор и плочници“.
- „Проект и направа на парно отопление за читалище, училище, кметство…“.
- „Художествена галерия на н.х.проф.Васил Стоилов“.
- „Закриване на канала над селото“.
- „Бордюри, шосировка и асфалтиране част от ул.22 и ул.23, ул. Незабравка и Дружба“.
- „Покриване на дерето на ул.Старата чешма и Топола“.
- „Шосировка и бордюри на ул.29, ул.Хан Аспарух“.
Т.е. остават нереализирани осем точки или 32%. От 1985 година! Оттогава са минали 33 години. Вече трябва има нови точки. Колко още трябва да минат, за да ни оставят сами да си оправяме къщичката? Или съдят за другите според собственото си мислене!? Защо за модел са крадливите хора? Когато такива хора бъдат допуснати във властта ще измислят нови схеми. А които не искат да крадат?! Да стоят с вързани ръце? Без възможност да нормализират живота?! Защо властта се използва за наказание?! И основният въпрос за мен е ЗАЩО? От десетте години работа като ГРАО-специалист в с.Герман видях, че всички българи сме близки или далечни роднини, или приятели на роднини! И ДОКОГА? (Изчисленията и коментарът са от М.Станкова)
Следващото остава на хартия. Докога?
НСОРБ с категорично послание към политическите сили и кандидати за РАБОТА в 43-тото НС (2014-2017)
На 29 юли 2014, на пресконференция в Пазарджик, председателят на Управителния съвет и изпълнителният директор на НСОРБ представиха приетото на 25 юли от УС Общинско послание към политическите сили, участници в изборите за 43-то Народно събрание.
Уважаеми кандидати за доверието на българските граждани, НИЕ, БЪЛГАРСКИТЕ ОБЩИНИ, отговорни за основните публични услуги в страната, като отчитаме „традицията“ проблемите на местното самоуправление и грижата за ежедневието на хората да се забравят в управленските платформи и действия, се обръщаме към вас с НАДЕЖДА И ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ:
Не лишавайте гражданите от правото им да решават проблемите на своята общност като изземвате 96 лв. от всеки 100 лв., събрани от тях.
Не превръщайте европейските проекти от шанс в бедствие за нас и за нашите граждани.
Не ни заставяйте да осигуряваме 80% от услугите за гражданите и бизнеса с 15% от публичните ресурси.
Не отлагайте наложителните реформи с извинение за „лошо наследство”, криза, суша или наводнения.
Не ни делете на „свои“ и „чужди“, не награждавайте едни общини за сметка на други.
ОТГОВОРНО ЗАЯВЯВАМЕ, че повече няма да позволим:
Да централизирате и управлявате ресурсите за училища, детски ясли и градини, за общински пътища и водоснабдяване, за паркове и спортни обекти, за социални жилища и благоустрояване на населените места.
Да задушавате местното самоуправление и инициативи със свръхцентрализиран и неефективно работещ държавен апарат.
Да ни възлагате отговорности без ресурси и условия за изпълнението им.
Да започваме от нулата с всяка следваща централна власт, вместо да вървим напред.
Да оставаме нечути, неразбрани и неподкрепени в усилията си да решаваме проблемите на хората.
КАТЕГОРИЧНО НАСТОЯВАМЕ:
Децентрализацията и овластяването на гражданите да стане част от националните приоритети, по които да работи реално всяко следващо управление, независимо от неговия цвят! За целта е наложително партньорство между централната и местна власт:
Да направим реалност още през 2015г. общинският подоходен данък за сметка на намаляване на националния.
Да реформираме общинското законодателство чрез разработване и приемане на нови закони за: местното самоуправление, местните данъци и такси и местните финанси, които да дадат надеждна основа за самостоятелно, ефективно, отговорно и прозрачно общинско САМОуправление.
Да променим изцяло системата на управление на еврофондовете в посока прозрачност, обективност, небюрократизирана достъпност и институционална отговорност.
Да развием европейски модел на взаимодействие между местната и централната власт, който се основава на принципите на равнопоставеност, взаимно уважение, чуваемост и двустранни компромиси.
ПРИЗОВАВАМЕ НОВОИЗБРАНИТЕ НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ:
Да въведат нови форми на полезен и ефективен диалог за защита на публичния интерес.
Да търсят и да се вслушват в мнението на законния представител на местните власти – Националното сдружение на общините в Република България.
Да изискват и приемат закони, в които са включени всички необходими условия за тяхното прилагане.
Да не стават „рекламни агенти“ на съмнителни фирми, чиито неизлечими следи могат да се открият в много общини.
Да поддържат постоянен диалог с кметовете и общинските съветници в своите избирателни райони.
НОВОТО БЪЛГАРСКО ПРАВИТЕЛСТВО:
Съвместно с НСОРБ, да превърне Съвета по децентрализация в двигател на реформите в местното самоуправление.
Да не изземва правомощия на избраните от гражданите кметове и общински съветници чрез изкуственото разделяне на типичните в Европа общински услуги на „местни” и „делегирани” дейности.
Да изтръгне из корен ширещата се практика бенефициентите по европейски програми да се третират като „враг”, който трябва да бъде бюрократично задушен, икономически рекетиран и финансово съсипан.
Да приеме изцяло нова методология за налагане на финансови корекции, която да спре административния произвол над общините и бизнеса и да адресира наказанията към истинския виновник.
Ние – българските общини, категорично, ясно и публично заявяваме, че в бъдеще ще подкрепяме само тази централна власт, която даде зелена светлина за реалното решаване на проблемите на българските граждани и общини!
Нека направим всичко възможно да развием европейски тип местно самоуправление, като използваме ефективно и в публичен интерес всеки лев, платен от българския или европейския данъкоплатец! Очакваме в спор, но и със съгласие, да променяме ДНЕС и СЕГА към по-добро прекрасната ни Родина!
Желаем ви успех в благородната надпревара!
УС на НСОРБ
25 юли 2014 г.
Управителният съвет на НСОРБ призовава всички общини да популяризират общинското послание на интернет страниците си и сред регионалните и местни медии, както и да съобщават за всички възникнали проблеми и възможни решения, които НСОРБ може да постави в диалога със служебното правителство.
––––––
Как тръгнаха 2007г.: